čtvrtek 15. března 2018

Spi už, himl hergot donrvetr krucajs element!

...jak pravil Trautenberg. Aneb o tom, že mít doma "mimíska" není jenom jako být obklopen jednorožci kadícími duhu.


Je 20:06 a já začínám psát večerní report. Mám vážné podezření, že ti malí hadi mají speciální šestý smysl na to, když už jich máte za celej den plný brejle a nutně je potřebujete vidět ležící spící. Tak třeba klasicky ve čtvrtek. Ječmínek má večer kurz češtiny a vrací se kolem 9. Už kolikrát jsem si proto řekla, že véču uchystám až uložím Bejby...jaká to fatální chyba. Taky jsem se těšila, že než přijde, konečně si přečtu kousek komixu o Thomasu Pesquetovi, který už mám rozečtený věky. A taky bych mohla pokročit v háčkovaným míčku pro Bejby...zkrátka večer sama pro sebe.

Bejby chodí spát kolem 7. Sama je tak unavená a nikdo ji nenutí. Někdy je ale tak unavená, že si cucne prsa, pohoupám ji 10 minut v náručí a už spinká jako dub. Pokud se na něco těším nebo nutně něco potřebuju udělat, nikdy to tak není. Náš večer probíhal takto:

16:50 Bejby se postavila u postele ale nějak se zapomněla držet a spadla na hlavu...řev jako blázen.

16:55 Řev zklidněn

17h Bejby už má hlad, je to tím že jí jak ženatej vrabec, hlavně zeleninu, a tak k obědu skoro nic nesnědla a pak se jí taky ke sváče moc nechtělo otevírat pusu na banán s cereáliema. Dám jí teda trochu cucnout mlíka a taky ten banán od svačiny.

17:20 Při přebalování sebou tak hází že ji omylem škrábnu když se proti mě vymrštila do sedu. Nic tam nemá ale řve jak tur. Jdeme koukat na zavěšený bambule a z okna, to má ráda, moje záda už míň.

17:45 Usazuji ji do židličky jako že večeře, ona s sebou nadšeně hází a břinkne hlavou o dřevěnou opěrku hlavy židličky...už už natahuje a tak ji čapnu a jí mi na klíně, hráškový pyré si otírá o moje tričko. Sní asi 7 lžiček. Pak zkouším ještě ovoce...moc jí to nejede.

18h Dávám ji na hraní o oslintávání všelijaké předměty, abych mohla udělat aspoň část večeře. U toho zpívám a tancuju na "Když jsem šel z hub..." a "Když jde malý bobr spát"

18:14 Bejby už definitivně nechce sedět v židličce a chce ke mě. Nemůžu jí už dát na zem lézt protože by blinkala to málo co snědla. Chodíme po bytě, koukáme z okna, do zrcadla, čteme knížky (spíš je kouše no), připravujeme pokoj na spaní, uklízíme hračky, rovnáme prádlo, spoustu dřepů s dítětem na jedné ruce...

18:45 Čas dát Bejby do pyžama. Zjišťuju, že to včerejší smrdí blitkama, jdeme pro nový do pokoje, při čemž si ublinkne na čerstvě převlečený body.


18:59 Bejby mi leží na klíně ve spacáčku a saje mlíko, vidím, že je unavená ale ne že by hned zabrala. Opakuju si, že se nesmím nechat vytočit.

19:07 Bejby dokončila pití, dávám jí dudlík, stoupám si a houpu ji v náručí, u toho dělám ššššššššššš. Říkám si, že pokud to dobře půjde, v 19:20 ji položím do postýlky.

19:09 Okolo projela sanitka nebo hasiči a hlasitě houkají. Bejby otevře oči a čapne mě za výstřih. Houpám a dělám ššššššš

19:13 Přistává letadlo, asi nějak dost nízko, je to hukot. Bejby se chruje a snaží se ode mě odstrčit

19:15 Bejby naplno prostestuje proti poloze v který je, nepřestávám dělat ššš ale dávám si ji vertikálně, z čehož jsou mý záda ještě nadšenější.

19:19 Bejby se pořád chruje, zvedá hlavu a mne si zavřený oči. 

19:22 Zkouším ji položit, okamžitě ale otevře oči a kňourá.

19:30 Už půl hodiny dělám ššššš, mám vyschlo v puse a nervy malikno na pochodu, snažím myslet na něco hezkýho a nebo počítat. Bejby se mi chruje v náručí, škrábe mě, ve spánku.

19:50 Bejby už nějakou dobu nejeví známky nespokojenosti a vypadá že spí jako dub. Zkouším své štěstí a pokládám jí. V tu chvíli nad námi chčije soused (jo, je to hodně slyšet a taky spláchnutí a skoro každé slovo). Nicméně Bejby je držák a spinká jako dub.

19:55 Konečně dodělávám véču a těším se, až bude 6 ráno, to se totiž Bejby budí, mě končí noční šichta a Ječmínkovi začíná. Já tak budu mít svoje zaručené 2 až 3 hodinky spánku.

Žádné komentáře:

Okomentovat